Azië

Van de Perhentian Islands door naar Singapore

Na alle drukte in Taman Negara besluiten we een paar dagen strand en zwembad in te lassen voordat we naar Singapore gaan. We zijn er echt aan toe!

Vandaag reizen we daarvoor naar de Perhentian Islands. Het eerste gedeelte van deze reis is een lange trip in een minibus. We zaten hem zo nu en dan flink te knijpen omdat de buschauffeur erg moe leek, bang dat hij in slaap zou vallen, maar gelukkig komen we goed aan bij de gateway.

De Perhentian Islands bestaan uit twee mooie eilandjes met superblauw water, witte stranden en er is niets te doen dan snorkelen, zwemmen en duiken. Het Arwana Beachresort is de enige accommodatie met zwembad en hier gaan we 5 dagen lekker helemaal niets doen. Eva vindt de reis per speedboat hier naartoe maar niets; bijna de hele weg huilt ze. Ze schrikt steeds enorm wanneer de boot op het water terug klapt na een golf. We zijn blij als we er eenmaal zijn!

We hebben een paar heerlijk relaxte dagen hier. We eten en drinken in de restaurantjes op het strand, letterlijk met de voeten in het zand. Eva en Martijn lekker spelen in het zand en wij genieten. Perfect zo even een paar dagen! Gelukkig valt de reis per speedboat terug naar het vasteland mee, Eva vindt het niet meer eng en Martijn valt zelfs in slaap!

Met de slaaptrein naar Singapore

We nemen de slaaptrein richting Singapore. Weer een avontuur op zich! Eva en Martijn vinden het fantastisch, kijken hun ogen uit. Daardoor wel veel moeite om in slaap te komen..

Eenmaal aangekomen in Singapore zien we meteen dat dit weer een totaal andere stad is dan Kuala Lumpur. Vanmiddag willen we wat rond gaan lopen maar Martijn valt net in slaap dus maar even rustig aan. Het dure hotel waar we zitten valt een beetje tegen, jammer!

Er is veel te doen in Singapore voor het gezin

De dag erna verkennen we Singapore. Op een kleine plattegrond zien we een meer wat we rond willen lopen. Als we er aan komen zien we een enorm reuzenrad, “the Singapore Flyer“. Dit reuzenrad is 156 meter hoog en eenmaal bovenin kun je bijna over heel Singapore uitkijken. Heel gaaf om te zien. Het Formule 1 circuit wat onder het reuzenrad ligt en dwars door Singapore loopt, alle schepen in de verte, de enorme wolkenkrabbers en alle andere bezienswaardigheden. Benieuwd naar meer leuke activiteiten met het gezin? Bekijk deze leuke activiteiten voor kinderen in Singapore.

Singapore Flyer - AllinMam.com

Als we weer uit het reuzenrad komen lopen we nog een stuk langs het water. De Singapore Cricket Club met een prachtig clubgebouw neemt hier een heel prominente plek in beslag, met op de parkeerplaats de duurste auto’s die je kunt bedenken. Sowieso kijk je je ogen uit naar wat er hier rond rijdt; Ferrari, Porsche, Austin Martin, BMW, Jaguar en Mercedes Benz zie je heel wat keertjes voorbij razen. En echt de meest luxe uitvoeringen!

De metro hier in Singapore doet het goed bij Eva en Martijn. Ze vinden het prachtig om hier mee te reizen. Eerst kaartjes kopen en deze vervolgens scannen bij de poortjes. Later weer terug in de automaat om zo de borg terug te krijgen.

De Night Safari bezoeken we ook. Als we er naartoe gaan denken we binnen een uurtje daar weer weg te zijn maar zo gaat het niet. Na ruim een uur in de metro en vervolgens in de tram te hebben gezeten komen we aan bij het park waar meteen bij de ingang een spectaculaire show te zien is van vuurvreters. Eva en Martijn weten niet wat ze zien. Don’t do this at home! We gaan meteen iets eten en om 20.30u gaan we het park in. De eerste show “Creatures of the night” is al eng zat voor Martijn. We maken een ritje in een tram door het park en zien zo alle dieren die ’s nachts een stuk actiever zijn dan overdag. Als we naar huis willen blijkt de metro niet meer te rijden maar gelukkig staat er “ineens” een soort shuttle-bus voor onze neus die ons terug brengt naar het hotel. Om 01.00u liggen we dan eindelijk in bed.

De volgende dag gaan we in de middag nog naar Little India. Mooi om te zien, ook de tempel die we van binnen kunnen bekijken waar ook nog eens net een flinke dienst aan de gang is.

Singapore is hip en bruist. Dat is wat ons echt bij blijft. En dat iedereen, maar dan ook iedereen, alleen maar op zijn Iphone of Blackberry aan het kijken is, spelletjes speelt of belt. Maar niet bepaald een stad om je kinderen op te laten groeien. Vinden wij dan.

*Foto’s via Shutterstock

In dit artikel kunnen affiliate linkjes voorkomen. Wij ontvangen een kleine commissie wanneer je doorklikt via zo'n linkje en een aankoop doet. Dit kost jou niets extra, de verkopende partij neemt deze commissie voor zijn rekening. Blij met de informatie die je op onze website gevonden hebt? Dan zijn we dankbaar wanneer je je aankoop doet via een van deze linkjes. Veel leesplezier!